Α.Π.Σ. ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ

νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ marathon ΦΛΟΓΑ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΕΟΣΛΜΑ-Υ
Τρίτη, 29 Απρίλιος 2014 00:00

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗΣ! Κύριο

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Απο τη διατροφολόγο μας Μαρίνα Μητρατζά,

MARINA1

Χυμός παντζαριού για σούπερ αθλητικές επιδόσεις!!!

Μπορεί να βοηθήσει τους ποδηλάτες να βελτιώσουν τον χρόνο τους και τους ηλικιωμένους να γίνουν πιο δραστήριοι

Είστε αθλητής και θέλετε να βελτιώσετε επειγόντως τις επιδόσεις σας; Πριν σκεφτείτε απαγορευμένες ουσίες, στραφείτε στα παντζάρια. Νέα μελέτη δείχνει ότι ο χυμός του παντζαριού βοηθάει τους ποδηλάτες να βελτιώσουν τον χρόνο τους κατά αρκετά δευτερόλεπτα _ κάτι το οποίο μπορεί να αποβεί καθοριστικό σε έναν αγώνα.πατζαρ

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εξετερ της Βρετανίας, δεν είναι η πρώτη που αναδεικνύει τα ευεργετικά οφέλη του χυμού του συγκεκριμένου λαχανικού. Προηγούμενες έρευνες της ίδιας ομάδας έχουν δείξει ότι ο χυμός του παντζαριού αυξάνει επίσης το σθένος και την αντοχή.

Επί πλέον φαίνεται ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση και ότι αποτελεί ασπίδα για την άνοια ενώ οι ειδικοί θεωρούν ότι θα μπορούσε να προσφέρει στους ηλικιωμένους την απαραίτητη ενέργεια ώστε να έχουν πιο δραστήρια και εύκολη καθημερινότητα.

Θαυματουργά νιτρικά άλατα

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το «μυστικό» του χυμού του παντζαριού έγκειται στο γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε νιτρικά άλατα. Οι χημικές αυτές ουσίες οδηγούν σε διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, επιταχύνουν τη ροή οξυγόνου προς τους μυς, την καρδιά και τον εγκέφαλο και τους επιτρέπουν να εκμεταλλευθούν καλύτερα το οξυγόνο που «αντλείται» από τον οργανισμό με την εισπνοή.πατζαρ2

Στην τελευταία μελέτη τους, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Medicine & Science in Sports & Exercise», οι βρετανοί επιστήμονες ζήτησαν από εννέα αθλητές της ποδηλασίας να διαγωνιστούν σε δοκιμαστικές διαδρομές των 2,5 και των 10 μιλίων (3,21 και 16,09 χλμ. αντίστοιχα).

Οι διαδρομές επαναλήφθηκαν σε δυο διαφορετικές ημέρες. Την πρώτη φορά οι ποδηλάτες ήπιαν πριν ξεκινήσουν περίπου μισό λίτρο χυμό παντζαριού ενώ τη δεύτερη φορά ήπιαν ίση ποσότητα χυμού από τον οποίο είχαν αφαιρεθεί τα νιτρικά άλατα.

Όπως διαπιστώθηκε, όταν ήπιαν τον «πλήρη» χυμό οι χρόνοι τους ήταν καλύτεροι κατά 11 δευτερόλεπτα στην πιο σύντομη διαδρομή και κατά 45 δευτερόλεπτα στη μεγαλύτερη.

Καλύτερη απόδοση των μυών

«Είναι η πρώτη φορά που μελετάμε την επίδραση του χυμού του παντζαριού και των υψηλών επιπέδων νιτρικών αλάτων που περιέχει σε μια προσομοίωση αγώνα» τόνισε ο επικεφαλής της μελέτης, Αντριου Τζόουνς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Εξετερ.

Οι εξετάσεις που έκαναν οι ερευνητές στους ποδηλάτες έδειξαν ότι τα νιτρικά άλατα αύξησαν την αποδοτικότητα των μυών τους και βελτίωσαν τη λειτουργία της καρδιάς τους.

«Τα ευρήματα αυτά δείχνουν μια βελτίωση της επίδοσης η οποία σε αγωνιστικό επίπεδο μπορεί να να κάνει πραγματική διαφορά, ιδιαίτερα σε αγώνες όπως ο Γύρος της Γαλλίας όπου οι διαφορές χρόνων στις πρώτες θέσεις είναι πολύ μικρές» επεσήμανε ο καθηγητής.

Προσέθεσε δε ότι εκτός από τους επαγγελματίες αθλητές ο χυμός του παντζαριού _ και η καλύτερη εκμετάλλευση του οξυγόνου που προσφέρουν τα νιτρικά άλατα που περιέχει _ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να εκτελούν καλύτερα τα καθημερινά τους καθήκοντα.

Στην έρευνά τους οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα προϊόν του εμπορίου, όπως όμως τονίζουν ο «σπιτικός» χυμός του παντζαριού μπορεί να έχει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα.

Παντζάρια για τρέξιμο-«αστραπή» τρεξιμο

Η κατανάλωση του ζουμερού λαχανικού ενισχύει τις αθλητικές επιδόσεις

Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Σεντ Λούις διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση παντζαριών λίγο πριν τον αγώνα, βοηθούσε τους αθλητές ώστε να επιτύχουν καλύτερους χρόνους.

Παντζάρια στα… πόδια Στο ενδιαφέρον πείραμα των ερευνητών έλαβαν μέρος συνολικά 11 γυμνασμένα και υγιή άτομα (άνδρες και γυναίκες) από τα οποία ζητήθηκε να διανύσουν πέντε χιλιόμετρα σε διάδρομο γυμναστικής, δύο φορές. Περίπου μια ώρα πριν από τον πρώτο γύρο, οι εθελοντές κατανάλωσαν 200γρ ψητών παντζαριών. Πριν από τον δεύτερο γύρο, κατανάλωσαν 200γρ πουρέ από κράνμπερι (cranberries), ο οποίος αν και παρόμοιας θερμιδικής αξίας με τα παντζάρια δεν περιείχε τα ίδια επίπεδα νιτρικών αλάτων με τα ζουμερά λαχανικά. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Academy of Nutrition and Dietetics», μετά την τονωτική «ένεση» των παντζαριών οι εθελοντές άγγιξαν στον διάδρομο μέση ταχύτητα που αντιστοιχούσε σε 12,3 χλμ./ώρα, τη στιγμή που μετά την κατανάλωση των κράνμπερι δεν ξεπέρασαν τα 11,9 χλμ./ώρα. Ξεκαθαρίζουν μάλιστα, ότι παρατήρησαν πως τα παντζάρια έδιναν στους δρομείς αρκετή ενέργεια ώστε να επιταχύνουν κατά το τελευταίο μέρος της απόστασης που καλούνταν να καλύψουν. «Στον γύρο των παντζαριών, κατά τα τελευταία δύο χιλιόμετρα, η ταχύτητα των εθελοντών ήταν 5% μεγαλύτερη συγκριτικά με τον γύρο των κράνμπερι» προσθέτουν οι ερευνητές.

Τονωτική «ένεση» με γεύση λαχανικών Το συμπέρασμα, σύμφωνα με την κύρια συγγραφέα της μελέτης δρ Μάργκαρετ Μέρφι, είναι ότι τα πλούσια σε νιτρικά άλατα παντζάρια βελτιώνουν τις αθλητικές επιδόσεις των υγιών ενηλίκων. «Τη στιγμή που η λήψη νιτρικών αλάτων από άλλες πηγές μπορεί να είναι καταστροφική για την υγεία, η κατανάλωση ολόκληρων λαχανικών παρουσιάζει σημαντικά οφέλη. Θα ήταν λοιπόν καλό, τα άτομα που επιδιώκουν βελτίωση των αθλητικών τους επιδόσεων να αναζητούν τη λήψη νιτρικών αλάτων μέσω της κατανάλωσης ολόκληρων λαχανικών, όπως π.χ. τα παντζάρια» καταλήγει η ίδια.

Παντζάρι: Ασπίδα του ανοσοποιητικού συστήματος

Μπορείτε να βρείτε εύκολες συνταγές με παντζάρια εδώ:

http://cooktime.gr/cl/1001/%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B1/

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.